ISO 9001:2015
Το πρότυπο ISO 9001 είναι το πλέον διαδεδομένο πρότυπο διαχείρισης της ποιότητας, που θέτει τις απαιτήσεις με τις οποίες πρέπει να λειτουργεί μια επιχείρηση ώστε το τελικό προϊόν (ή υπηρεσία) να ικανοποιεί τις προσδοκίες των πελατών της και των ενδιαφερόμενων μερών. Eίναι εφαρμόσιμο από όλους τους τύπους επιχειρήσεων, φορέων, οργανισμών ανεξαρτήτου μεγέθους και δραστηριότητας.
Βασικές αρχές του προτύπου
Αρχή 1: Εστίαση στον Πελάτη
Αρχή 2: Ηγεσία
Αρχή 3: Συμμετοχή του Ανθρώπινου Δυναμικού
Αρχή 4: Διεργασιοκεντρική Προσέγγιση
Αρχή 5: Συστημική Προσέγγιση Διαχείρισης
Αρχή 6: Συνεχής Βελτίωση
Αρχή 7: Λήψη Αποφάσεων βασισμένη σε δεδομένα
Αρχή 8: Αμοιβαία ωφέλιμες σχέσεις με προμηθευτές
Οφέλη από την εφαρμογή του στην επιχείρηση
- Ενίσχυση της φήμης μιας επιχείρησης εξασφαλίζοντας την εμπιστοσύνη των πελατών.
- Δημιουργία ευκαιριών για διείσδυση σε διεθνείς αγορές καθώς βελτιώνεται η εικόνα και η αξιοπιστία της επιχείρησης.
- Μείωση του παραγωγικού κόστους λόγω βελτιστοποίησης της διαχείρισης των πόρων και του χρόνου.
- Βελτίωση της ευαισθητοποίησης των εργαζομένων στη διαχείριση ποιότητας.
- Αύξηση της ικανοποίησης των πελατών.
- Συνεχής βελτίωση των διεργασιών με βάση την εφαρμογή αντικειμενικών μηχανισμών παρακολούθησης και μέτρησης, και επομένως την αναβάθμιση των διεργασιών της εταιρείας ώστε να παράγεται προστιθέμενη αξία.